packningen och ressuget har ankommit

kära dagbok!
igår när vi låg på rummet och tog en välbehövlig powernap, blev vi väckta av en tant som sa att våra bagage hade kommit. vi blev förstås glada, och jag(joakim) och bernhard valde att direkt gå och ta en dusch, raka oss, smörja in oss och allmänta fräscha upp oss, med tanke på att vi inte haft tillgång till ombyte osv på ett bra tag. det kändes riktigt bra och livslusten steg väl med sisodär 200%. men simon då? jo, simon valde att forstätta sova som en stock och detta gällde även när vi försökte väcka honom och säga att det var dax att gå ut och käka.
nu har han dock insett att en dusch vore att föredra så nu är vi alla fräsha och glada.

sydney som stad har bara blivit bättre och bättre. hade det inte blivit bättre än vårt första intryck hade det iofs varit vältgt konstigt. våran trip från flygplatsen till hostelet var inget man blev jätteimponerad av direkt. jag tror vi gick genom varenda slum-gata och allt kändes allmänt skabbigt. sen spelade säkert vissa andra faktorer in oxå, såsom bagagesakna, trötthet och hetta.
men när vi har spatserat runt i sydney nu på senare dagar så har det varit som man förväntade sig, fint och fräscht.
alla är så sjukt trevliga oxå, något man iofs hade hört innan, men det är verkligen så. ordet "mate" används flitigt och vill man fråga någon något får man alltid ett vänligt svar. sånt gillar vi!

idag blir det antingen gå runt i staden och reka lite, eller så tar vi en första trip till bondi beach, något som moder natur får avgöra. blir det molnigt är det perfekt att gå runt och härja i city och är det sol blir det beachen, ja, ni förstår nog.

en liten rolig detalj är att vårt hostel ligger på samma gata som en jättestor byggnad som råkar vara posten. ska in där och flasha med mitt personalkort från postenterminalen i nässjö, då måste jag ju få jobb :)

nu ska vi ner och laga mat. ha det så bra i övriga världen!

ps. lita inte till 100% på vad dom andra skriver här på bloggen. de har en viss tendes att krydda på bloggen med diverse felaktiga personangrepp osv. sån är inte jag, jag är den mest objektiva av oss 3. ds.

simma lugnt i snön!

Kommentarer
Postat av: hemlig beundrare

Stå på dig Simon, låt inte de andra bestämma över dig. Det är klart att du ska få sova när du vill!
PS. Jag tycker du är söt. DS.

2007-12-06 @ 04:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0